Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


maandag 28 juni 2010

Houd het kind in jezelf levend

"Grote mensen begrijpen nooit iets uit zichzelf. Het is dodelijk vermoeiend voor kinderen om hun steeds maar weer alles uit te moeten leggen..."
- A. de Saint Exupéry (Le petit prince)


Het kind in mij valt heus wel eens in slaap (volwassenen kunnen zoóó saai zijn!) maar zal nooit uit me verdwijnen. Het is natuurlijk heel handig wanneer je je als PM'er een beetje in een kind kunt inleven maar het is stiekem ook gewoon ontzettend leuk om af en toe eens ouderwets wat kattenkwaad uit te halen, te kliederen, te klauteren, te verstoppen of lekker eigenwijs te zijn (dat dan weer wel in je vrije tijd natuurlijk). Ik kan het iedereen aanbevelen!



Ga eens lekker ondersteboven in een boom hangen, maak taartjes van het avondeten waar je eigenlijk geen trek in hebt, maak een tekening op het behang dat er binnenkort toch af moet, trek tijdens het tandenpoetsen gekke bekken voor de spiegel of ga in het gras liggen en kijk welke figuren je in de wolken herkent. Serieus, het ontspant, hoe stom het in de eerste instantie ook lijkt. Moeilijk? Kijk dan nog eens goed naar de kinderen en hoe zij helemaal gaan voor de lol van het moment en denk erom: even geen "niet doen!", "pas op!" of "blijf af!".

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter