Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


zondag 6 juni 2010

Culturele zondag

Zondag uitslaapdag? Nee hoor! In alle vroegte vertrokken we naar een gedenkplaats bij een stuk muur in Prenzlauerberg en bekeken een tentoonstelling over de geschiedenis van de muur.



Vervolgens gingen we naar de grootste Trödelmarkt die ik ooit gezien heb: Flohmarkt am Mauerpark. Het was niet alleen gigantisch groot maar ook ontzettend veelzijdig. Of je nu zocht naar hippe shirts en tassen of juist tweede hands kleding, handgemaakt speelgoed of sieraden, boeken of elpees, moderne kunst of antiek, rekwisieten uit de Sovjettijd of DDR-spul, een oud broodrooster of een biologisch sapje; je kon het er vinden. De sfeer was heel ontspannen en het was net of de jaren 70 en 80 hier opnieuw geleefd werden. Volop hippies en punkers, al was dit duidelijk een markt voor iedereen. Om mijn Duits een boost te geven, besloot ik bij verschillende kraampjes een praatje te maken met de verkopers. Je leert het echt het beste door het gewoon te doen!

   

Nadat we bijna gebraden van de drukke markt kwamen, zijn we nog even gaan wandelen rond de Volksbuehne, in de Tiergarten en rond de Brandenburger Tor.


's Avonds kwamen we met de hele groep bij elkaar om onze nieuwe reisleidster, Leontine, te verwelkomen en gezamenlijk te eten. Ook kregen we te horen wat ons de komende dagen zoal te wachten zou staan. Weer een leuk en bomvol programma! Vanavond dus maar eens op tijd naar bed...

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter