Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


donderdag 1 juli 2010

Gek verven

"Juf, gaan we vandaag weer gek verven?"
Het voetenverven was zo'n succes geweest dat de kinderen meer wilden. Van kop tot tenen onder het zand stuiterden ze vrolijk door de zandbak. Eerder had ik hen twee emmers water gegeven omdat ze 'smurrie' wilden maken waar ze vervolgens met hun blote voeten in op en neer sprongen want "dat voelt zo grappig". Toen het water weggezakt was en hard zand overbleef, maakten ze er met hun vingers tekeningen in. En toen wilden ze verven.

Ik stelde voor om met zand te verven, waarop ik een paar verbaasde blikken kreeg toegeworpen. Ik liet de kinderen kleuren uitzoeken, zand in een bakje doen en de tafel dekken. Op de vraag "maar hoe moet dat dan?" was mijn antwoord simpelweg "hoe jij het zelf wilt". Enthousiast gingen ze aan de slag.


De één maakte een tank die door het zand reed. De ander maakte vallende sterren en vulkaanuitbarstingen. Een volgende maakte een kunstwerk dat 'de kleuren van je hart' werd genoemd. Zoveel creativiteit!

 

Uiteindelijk, na elk drie zandschilderijen gemaakt te hebben, kozen ze trots hun mooiste werkjes uit en maakte ik er een mini-expositie van:

1 opmerking:

  1. Hey Wendy,
    Je blog ziet er super uit!!!
    Een hele mooie ervaring.
    Ik zag de kunstwerken hangen in de bso.
    Erg leuk!
    x Anouk

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter