Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


woensdag 23 juni 2010

Zo kan het ook

"We gaan het vandaag eens even helemaal anders doen!"
De kinderen keken me, zoals wel vaker, half verbaasd, half spottend aan. Verven op blote voeten? Waarom? Dat kan toch ook met je schoenen aan? Ik legde uit dat we niet óp blote voeten gingen verven maar mét blote voeten. De reacties? "Iiiiieeeeww!" "Ja dahaaag!" "Maar dan worden we vies!" "Dat mag toch niet?"
Van dit alles trok ik me niets aan. Ik zette de spullen klaar en daar kwamen de eerste nieuwsgierige blagen al om een hoekje kijken.
"Mogen we écht met onze voeten in de verf?"

Het was niet zo zeer de bedoeling om een prachtig kunstwerk te maken. Het was de bedoeling dat de kinderen zich bewust werden van de zintuiglijke ervaring, dat ze experimenteerden en dat ze plezier hadden. Binnen een kwartier had ik mijn doelen bereikt en wisten ze van geen ophouden meer. Het feest was helemaal compleet toen ze na afloop hun voeten mochten wassen in een bad vol zeepsop en sponsjes.

    
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter