Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


donderdag 10 juni 2010

Praktikum Montessori Kinderhaus Naunynstrasse


De tweede stagedag bracht ik door op een andere groep maar de dag begon er hetzelfde: ontbijt, vrij spel, ochtendkring. Omdat het mooi weer was, gingen we daarna met de hele groep naar buiten om met water te spelen. Het ging er allemaal lekker vrij aan toe. Kinderen die in hun blootje rond wilden lopen, mochten dat. Kinderen die helemaal aangekleed wilden blijven, werden daar ook vrij in gelaten. Het kind staat centraal en heeft hier veel te kiezen.

 


Na de lunch mochten de kinderen weer buiten spelen en lieten ze me zien hoe behendig ze zijn. Binnen een paar seconden hingen ze in de bomen! "Wat mogen jullie veel!" zei ik tegen de kinderen. Zij vonden dit heel normaal. "Zijn er ook dingen die niet mogen hier?" vroeg ik. "Ja, met de voetbal, maar dat geeft niks hoor!"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter