Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


zaterdag 5 juni 2010

Fahrrad fahren

Op zaterdag was het prachtig weer dus nodigde Serv de sportievelingen onder ons uit om Berlijn te verkennen op de Hollandse manier: per fiets. Dat was verrassend goed te doen (verkeer was behoorlijk fatsoenlijk) en we hebben weer gigantisch veel gezien. 's Ochtends fietsten we (voor mijn gevoel) kris-kras door de stad maar Serv zou Serv niet zijn als hij daar geen goede reden voor had. We hielden namelijk minstens 15 keer halt om iets bijzonders te bekijken. Zo zagen we midden in de stad twee bruine beren (echte!), dronken we een cocktail op een tropisch strand midden in de stad en zagen we de plaats waar Stauffenberg is geëxecuteerd.

Axel was het weekend overgekomen en fietste gezellig mee. Aangezien hij zelf een halve Duitser is en veel van de Duitse geschiedenis weet, hadden we er tijdelijk een gids bij. Ook handig voor het sjouwen van fietsen (trappetjes op en af) en dienbladen (het was dorstig weer!).

Links: Beer-lijn
Midden: Reichstag
Rechts: Pressestrand niet ver van het Hauptbahnhof


     

's Middags moesten we met fiets en al met z'n tienen in de metro. Een hele onderneming maar alles ging goed! Serv nam ons mee naar de Wannsee. Eerst hebben we daar geluncht aan het water en bezochten we de Wannsee Konferenz. Daarna hebben we een heel stuk door een bos langs de Wannsee gefietst. Heerlijk! Ik kwam even helemaal tot rust.

Links: lunchen aan de Wannsee
Rechts: onze fietsploeg in het bos bij de Wannsee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter