Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


vrijdag 8 oktober 2010

Kinderproza in het park

In de zomervakantie hebben de BSO-kids onder andere een bezoek gebracht aan het Kasteelpark in Born. Die dag was ook Ellen van Liebergen in het park, zij schrijft proza voor kinderen. Samen met vijf van onze kleuters schreef zij onderstaand gedicht. Uiteindelijk was Ellen zo trots op de kleuters dat ze besloot het gedicht te publiceren op haar website. Ook ik ben apetrots op de ukken, vooral omdat het verhaal me doet denken aan het werk van een van mijn favoriete schrijvers: Toon Tellegen.

Lena, Gijs, Stijn, Tom en Emma  (groep 1 en 2) gingen samen met mij (Ellen) aan de slag om een mooi dierengedicht te maken. En wat waren ze goed! En enthousiast. Zo enthousiast dat het gedicht zomaar opeens een verhaal werd... Lees maar!
 Piet de Parkiet


Piet slaapt heerlijk in zijn bed
en had daar heel veel pret
want hij droomde dat hij in een achtbaan zat
en daarna een lekker zakje patat at!


Toen werd hij wakker en ging hij eruit
"Ik ben zo vrolijk, dat ik er van fluit!"
Hij vloog een eindje door de lucht,
't werd een prachtige vlucht


zei met een diepe zucht
"Ik wil echt naar de achtbaan
en me helemaal laten gaan!"
Hij pakte zijn jas,
pakte zijn tas


Liep naar zijn auto en wilde starten, toen hij erachter kwam dat hij zijn sleutel was vergeten. Snel vloog hij naar Olifant. 
"Weet jij waar de kermis is, Olifant?" vroeg Piet de Parkiet.
"Ik breng je wel even," zei Olifant. Hij wilde zijn vleugels uitslaan, maar.... Olifant had helemaal geen vleugels! "Kom," zei Piet. We lopen samen naar de kermis. Ze gingen in de achtbaan en hadden veel plezier. "Mijn droom is uitkomen!" zei Piet de Parkiet heel blij.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter