Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


dinsdag 5 oktober 2010

Herfst, wat heb je te koop?

Ze hebben er weken op moeten wachten en hun geduld werd flink op de proef gesteld. Sommige kinderen probeerden de dikke boom heen en weer te schudden, anderen gooiden stokjes omhoog of klommen op elkaars schouders om naar de takken te reiken. Dat mocht allemaal niet baten maar nu is het dan eindelijk zover: de grote kastanjeboom heeft zijn kastanjes laten vallen. Hoera! Hierbij verklaar ik ons herfstthema officieel geopend!

 
Eindelijk vallen de kastanjes uit de boom, nu kan er geraapt worden!

 
Binnen een half uur hadden de kinderen een bigshopper en plastic zak vol kastanjes verzameld.

En eikels! Natuurlijk wilden de kids meteen aan de slag met hun verzamelde natuurschatten. "Juf! Mogen we prikkers?!" Al snel lagen er allerlei creaties op tafel, van spinnenwebben tot poppetjes en van paraplu's tot 'spierballers' (gewichten).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter