Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


woensdag 27 oktober 2010

Bladerpret

Dit bewijst maar weer eens hoe vindingrijk kinderen kunnen zijn als je ze de kans geeft. Het was een hele koude dag en dat zou ik weten ook.

"Juf, het is kouder dan de Noordpool!"
"Juhuuuf, we vriezen bijna dood!"
"Ik wou dat ik gewoon in bed lag..."

Ik legde uit dat er heus wel manieren zijn om het warm te krijgen. De kinderen begonnen met een rondje rennen over het plein maar daar hadden ze snel genoeg van. Van een groepsknuffel wilden de jongens natuurlijk niks weten.

"Ik knuffel nog liever een boom!" riep één van de knullen lachend. En zo geschiedde. De jongen omhelsde de boom, zijn maatje volgde en al snel stonden er vijf jongens met hun armen om de boom en elkaar heen. Het zag er heel aandoenlijk uit. Lachend lieten ze zich vallen in de bladeren die onder de boom lagen. "Ja, leuk, een bladerbed!" riep er één, waarop de anderen hem bedolven onder de blaadjes. Alleen zijn hoofd stak er nog uit.

Terwijl de andere jongens ijverig bezig waren zoveel mogelijk bladeren op het jongetje te strooien, riep hij me bij zich. Zijn bladerdeken bleek prima isolatiemateriaal. "Lekker warm!" riep hij triomfantelijk. "Nu snap ik waarom egels zich altijd in de bladeren verstoppen."

En daar word ik dan weer warm van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter