Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


maandag 18 oktober 2010

Honderdduizend blaadjes op een hoop

Dit is het moment om tussen de buien door naar buiten te gaan en mooie bladeren te verzamelen. Dat de bomen er afstand van doen, wil niet zeggen dat wij er niets mee kunnen!

Dit is wat je doet: leg de blaadjes op een krant met de nervenkant naar boven. Schilder met een kwastje een dun laagje verf op de blaadjes. Leg de blaadjes nu met de geverfde kant op een vel papier en leg hier een krantenpagina overheen. Druk goed aan en haal voorzichtig weg. Je hebt nu een prachtige afdruk gemaakt!


Pas wel op dat je geen beestjes mee afdrukt ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter