Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


zondag 30 mei 2010

Berlin, here we come!

Vandaag was de grote dag: op naar Berlijn! In de trein naar Schiphol (een reis die toch bijna 3 uur duurde) hadden mijn stagemaatje Miriam en ik genoeg tijd om elkaar wat beter te leren kennen. Dat was wel prettig aangezien we toch twee weken moeten samen wonen. Gelukkig klikte het goed en waren we al snel druk aan het babbelen over onze verwachtingen van het grote avontuur.

Op het vliegveld werden we opgewacht door Leontine Diemel (projectcoördinator Triodus) en Serv Vinders (Childcare International). Ook vond hier de eerste ontmoeting met het pedagogische reisgezelschap plaats. Een gevarieerde groep enthousiaste medewerksters van de KINDwijzerorganisaties Triodus, Korein, Bevelanden en MIK.Om 17.15u landden we op de luchthaven in Berlijn en werden we met taxibusjes naar de appartementen in Friedrichshain gebracht. Op vier mensen na zaten we in hetzelfde complex en aangezien Miriam en ik de enigen met een tuintje waren, stelden we dit meteen beschikbaar voor algemeen gebruik ter bevordering van verdere kennismaking. Niet dat we daar veel tijd voor hadden want een uur later werden we alweer verwacht in café 100wasser.

Hier aten we onze eerste Duitse maaltijd en proostten we op twee gezellige, inspirerende en leerzame weken. Serv, deze week onze reisleider, vertelde wat er maandag zoal op het programma zou staan. Na deze mededeling besloot ik dat ik maar beter een beetje op tijd kon gaan slapen... Tijdens de wandeling terug naar 'huis' waren we getuige van een straatgevecht waarbij hard geschreeuwd werd en fietsen en lege flessen in het rond vlogen. Gelukkig bleek deze situatie uitzonderlijk, je kunt je in Berlijn toch een stuk veiliger voelen dan in Amsterdam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter