Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


donderdag 19 mei 2011

Zoekt en gij zult vinden

Toen ik dit zag, wilde ik er het liefst metéén naartoe. Een vindselmuseum, hoe verzin je het! Helaas is het voor onze BSO een beetje te ver weg, maar als je in de buurt woont zou ik zeggen: doe er je voordeel mee!

Pippi Langkous heeft altijd wat te doen. Ze is een 'dingenzoeker' en dan 'ben je nooit klaar' aldus Pippi. Je mag alles meenemen wat op de grond ligt: stenen, veren, takken, eikels, papiertjes, schelpen en ga zo maar door. In het Vindselmuseum (Amersfoort) zijn in de eerste plaats heel veel kleine dingen te zien, allemaal vindsels. Er is een bibliotheek met natuurboeken en -gidsen. Je kunt er zoekspelletjes doen, je kunt er tekenen en kleuren, workshops volgen en er zijn echte diertjes te bekijken.


Bezoek ook de website van het museum: Vindselmuseum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter