Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


vrijdag 9 juli 2010

Tafeltent


Dit is een tafeltent van Moggy & Mouse. Toen ik 'm zag was ik er meteen weg van. Toen ik de prijs zag (€109,-) schrok ik me wild. Kinderen vinden het ontzettend leuk om zich te verstoppen of een eigen speelplekje te creëren waarin ze zich even kunnen terug trekken zonder dat de grote mensen de hele tijd op hun vingers kijken. Het voordeel voor mij is dat ik de kinderen gewoon kan horen maar doordat ik ze niet kan zien hebben zij toch het gevoel van privacy.


Ik zeg: dat kunnen wij zelf ook! Nodig? Een oud laken, een stevige naald, bolletjes wol in verschillende kleuren, lapjes, kralen, strikjes, knopen en een stofschaar. Vandaag hebben we een begin gemaakt aan onze eigen tafelhut. De naam van de BSO moest erop dus letters knippen, plakken en versieren met wol. Er moesten kraaltjes aan en figuurtjes van stof. Een hele klus, zeker voor de vier- en vijfjarigen die nog nooit zoiets gedaan hadden. Maar samen zijn we al een heel eind gekomen. Het begin is er, je kunt er in ieder geval al lekker in wegkruipen als de juf zegt dat het tijd is om op te ruimen...

     

  

1 opmerking:

  1. ik had deze ook bekeken. ik stond op het punt een tent te kopen via ING.rentepunten. Maar ik vind 37.50 nog veel voor eigenlijk zoiets simpels. ( ik naai normaal vanalles in elkaar,waarom dit niet? ) Daarom ben ik gaan googlen tafeltent/afbeeldingen.

    Heel erg leuk!! Ik zag ook toevallig dat er een scheurtje in ons dekbedhoes zat ,220x240, die kan mooi als ondergrond!
    groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter