Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


vrijdag 30 juli 2010

Stiekies en stokkies

Bamboe is goedkoop, licht, sterk en flexibel materiaal. Ideaal om kinderen mee te laten werken. Ik had al een paar keer de term 'bamboestieken' gehoord maar wist eigenlijk niet precies wat ik me erbij moest voorstellen. Het bleek heel simpel; kunst-/bouwwerken maken van bamboe en elastiek. Op de website Bamboebus.nl las ik hele verhalen over deze kennelijk populaire bezigheid. Je kunt het zo groot maken als je zelf wilt (lange bamboestokken en post-elastieken), of heel klein beginnen (met saté-prikkers en dunne elastiekjes). Ik besloot voor de middenweg te gaan en sleepte met de kinderen een hele lading bamboestokken van ongeveer 40cm en 60cm mee naar de BSO. Aan de slag!

Plannen, voorbereiden, samenwerken, divergent denken en problemen oplossen.

Vormen bedenken voor de constructie en onderzoeken hoe het stevig blijft staan.

In het kader van het thema "Hooggeëerd publiek" moest het een circustent worden. Hier begint het geraamte er al aardig op te lijken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter