Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


donderdag 13 januari 2011

Het moet niet gekker worden

Nog even over de time-out. In Amerika ('land of the free') is dit namelijk zo populair dat er een heel breed scala aan time-out producten op de markt gebracht is. Ik kon mijn ogen niet geloven...

 Zo zijn er allerlei matjes...

 ...en stoeltjes...


 
...en hele leuke stoeltjes (hier begrijp ik het dus even helemaal niet meer, waarom zou je een kind op een soort prachtige troon zetten als het een time-out krijgt?)...

  
...en krukjes met de tekst 'thinking spot' (moeten die de volwassene het gevoel geven dat het kind heus niet gestraft wordt en alleen maar hoeft na te denken?) en dan nog mooier: de naughty corner, een gezellig speelhoekje...

...en moderne snufjes zoals de naughtyclox, die voor het kind de tijd aangeeft die hij nog moet 'uitzitten' en door de volwassene op afstand bediend kan worden, zo kan bijvoorbeeld de tijdsduur aangepast worden en 'spreekt' het apparaat met een druk op de knop bepaalde boodschappen uit. De time-out pad heeft ook een timer en is gevoelig voor druk. Zodra het kind opstaat, 'zegt' de pad dat het kind nog niet op mocht staan en verlengt het automatisch de time-out. Ik heb zelfs een 'mobile naughty corner' gezien; een hypermodern, uitklapbaar hoekje dat je overal mee naartoe kunt nemen zodat je je kind overal apart kunt zetten. Als laatste voorbeeld de time-out teddybeer; een knuffelwekker die aangeeft wanneer de time-out voorbij is.

Ligt het aan mij of zijn ze nu een beetje aan het doordraven daar in het overzeese?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter