Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


vrijdag 28 januari 2011

Een eigen huis...

Tijdens onze Berlijn-stage hebben we ontzettend veel leuke ideeën opgedaan. Eén ervan was het bouwen van een heus huis van lege eierdozen en melk-/sappakken. Deze materialen hadden de ouders en pm'ers verzameld en de kinderen hebben ze met plaksel aan elkaar vast gemaakt. Om het huis er mooi uit te laten zien, hebben ze het geheel beplakt met stukken cadeaupapier. Zo werd het een soort fraai gekleurd papier-maché-huis. Het zit heel stevig in elkaar en de kinderen spelen er graag in.

Kosteloze huisjes in Berlijn
Bij kdv Kiekeboe in Maastricht vonden ze dit idee zo leuk dat ze er zelf mee aan de slag gegaan zijn. Het schiet al aardig op zo te zien! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Het kosteloze Kiekeboe-huis in aanbouw

1 opmerking:

  1. Superleuk idee! Met wie/wat ben jij naar Berlijn geweest? Ik zit je berichten nu van nieuw naar oud te lezen, misschien staat het wel ergens....In Berlijn heb je ook prachtige natuurlijke speelpleinen, heb je die ook gezien?!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier je reactie achter