Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


donderdag 5 april 2012

Lava-lamp-experiment (1)

Eerst water in de pot, dan olie. Met de lamp erbij kun je goed zien wat er gebeurt.
De olie drijft op het water. De kleurstof zakt door de olie heen en blijft op het water liggen. Dit komt doordat de olie een dun laagje om de druppels kleurstof gevormd heeft.
Nu een bruistablet erbij.

Eerst zakt de bruistablet naar de bodem en daar begint het heel hard te borrelen.

Als je de lamp tegen de onderkant van de fles houdt lijkt het net een lava-lamp!

Met de lamp erbij het experiment volgen, er gebeurt van alles in de fles!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter