Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


donderdag 9 juni 2011

Laat de kinderopvang niet vallen!

Vakbond Abvakabo FNV is faliekant tegen de bezuingingsplannen op de kinderopvang en het afschaffen van een aantal kindregelingen en is een (handtekeningen)actie gestart. Eind juni moet de petitie worden aangeboden aan minister Kamp.

Wat wil de vakbond:
- kwalitatief goede en pedagogisch verantwoorde kinderopvang: het kind centraal.
- voor alle ouders toegankelijke en betaalbare kinderopvang.
- goed opgeleide pedagogisch medewerkers
- volwaardige arbeidscontracten voor de medewerkers in de kinderopvang
- doorlopende dagarrangementen voor schoolgaande kinderen.
- een gevarieerd aanbod aan activiteiten.
- carrière- en doorstroommogelijkheden voor werknemers in kinderopvang en bso.

Teken hier de petitie van de FNV tegen de bezuinigingen in de kinderopvang:

Petitie 'laat de kinderopvang niet vallen!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter