Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


maandag 12 mei 2014

Appeltjes voor de dorst

Vandaag punt 9 uit de lijst ‘50 Things to do before you’re 11¾’ af kunnen vinken: eat an apple straight from a tree. We waren op bezoek bij een zorgboerderij waar een heleboel fruitbomen stonden dus de kids kwamen al snel op het idee om eens zo'n lekker uitziend appeltje te proberen. Hoe lekker ze er ook uitzagen, de smaak was "getverdemme, echt goor!" Meteen rees de vraag: waarom smaken appels uit de supermarkt dan zo anders? "Nou," wist één van de kinderen te vertellen "omdat die niet van zo'n boom komen." "Natuurlijk wel!" antwoordde een ander kind "Maar deze zijn gewoon nog niet klaar." De kids besloten de appels te laten voor wat ze waren maar namen wel bladeren mee. Ik had hen de opdracht gegeven om 'schatten' te verzamelen voor in het natuurlogboek dat ze vanaf vandaag gaan bijhouden. Op de eerste pagina heeft een enthousiaste jongen kort maar krachtig verslag gedaan van de smaakervaring.

 

"Dit zijn bladeren van een apelboom, de apels zijn niet leker want zijn zuur"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter