Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


woensdag 22 december 2010

Right back at ya!

Twee kleuters spelen samen met de dinosaurussen. Ineens moet de ene kleuter niezen en doet dit vol overgave recht in het gezicht van de andere kleuter.
“Gezondheid” zeg ik “en wil je als je weer moet niezen je hand voor je mond houden?”
“Waarom?” vraagt de kleuter.
“Nou, omdat andere mensen anders ook gaan niezen.”
“Waarom?” vraagt de kleuter.
“Omdat je door te niezen de niesbacteriĆ«n aan iemand anders geeft.”
“Oh…” antwoordt de kleuter “samen spelen, samen delen, toch?”





Het blijft toch een tricky beroep. Er komt altijd weer een moment dat de pedagogische normen zich tegen je keren. Maar dat houdt je scherp, zal ik dan maar denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter