Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


zondag 9 december 2007

Over de bloemetjes en de bijtjes

Naar aanleiding van de vraag waar kindjes vandaan komen, liet ik de kinderen even brainstormen. Dat ging ongeveer zo:

"Die komen uit je buik!"
"Echt niet! Dan bloed je dood!"
"Ik weet het! Het kindje komt uit je billen, die poep je er zo uit."
"Neehee, kindjes komen niet uit je billen, die komen uit je mamamond."
"Wat is nou weer een mamamond?"
"Ja ehh, dat is waar de kindjes dus uitkomen bij mama. Duh."
"Nou, ik ben toevallig uit papa gekomen."
"Dat kan niet!"
"Jawel want wij zijn een tweeling en R kwam al uit mama dus ik kwam uit papa."
"Nietus. Jouw papa heeft geen mamamond dus je kunt niet uit je papa komen."
"Wel."
"Niet!"
"Weheeeel!"
"Nietuuus!"
"Waarom niet dan?"
"Ja, alsof jij door zijn piemel paste met je dikke kont..."

B had nog een andere theorie: 

"Papa stopt een zaadje in mama en mama heeft een eitje dat groeit in haar buik tot ze helemaal dik is en dan komt het kindje als het klaar is eruit ergens beneden. Maar mijn papa heeft het zaadje gewoon in een potje met zand gedaan want ik vond het vies in de buik en mama heeft dat water gegeven en toen kwam ik eruit. Makkie."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter