Welkom op mijn weblog waar kind en opvoeder centraal staan. Hier vind je informatie en tips op het gebied van opvoeding en kinderopvang, verhalen en informatie over de dagelijkse praktijk van de pedagogisch medewerker, nieuwtjes, grappige kinderuitspraken en anekdotes en heel veel beeldmateriaal van activiteiten en uitstapjes. Op deze manier probeer ik mijn beroep in beeld te brengen, andere opvoeders te inspireren en zelf actief bezig te zijn met mijn passie voor pedagogiek. Zelf ben ik vakvolwassen pedagogisch medewerker op de BSO. Veel lees- en kijkplezier en laat gerust een berichtje achter!


- Wendy Hoogeveen


vrijdag 17 augustus 2007

Bijdehandjes

Ik introduceer een nieuw soort broodbeleg maar S vertrouwt het plakkerige goedje voor geen cent en wel hierom: "In sommige honingen zitten geen bijen maar in de meeste honingen wel dus dat neem ik echt niet op mijn boterham."
~
"Bloed! Snel, pak een handwasje!" (washandje)
~
D en Q halen kattenkwaad uit en komen er vervolgens achter dat ze vlak voor het politiebureau staan. "Oh oh, wegwezen! Straks worden we gevideocameraad!"
~
I probeert me uit te leggen wat 'tegenover' betekent: "voor je neus en dan rechtdoor"
~
D kan de kleinste pijntjes meesterlijk dramatiseren: "Ik heb een zere knie maar je mag niet door mijn broekspijp omhoog spieken want anders raak je met je neus mijn pijnigheid aan."
~
K heeft er na een potje ruzie spijt van dat hij A op zijn partijtje heeft uitgenodigd, maar weet wel een oplossing: "Morgen krijg jij dus een afnodiging."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier je reactie achter